ست کردن با شلوار کتان

شلوار کتان یکی از محبوب ترین لباس های آقایان است و طرفداران بسیاری دارد. شلوار کتان مردانه تقریبا نیمه رسمی و کلاسیک است در نتیجه در میان آقایان میانسال و طرفداران استایل شیک و ساده طرفداران بیشتری از شلوار جین دارد.

البته شلوارهای کتان مردانه به اندازه ی شلوارهای پارچه ای مرسوم ، رسمی نیستند و شما را در لباس پوشیدن محدود نمی کنند. در واقع ست شلوار کتان با پیراهن چندان هم سخت نیست اگر در انتخاب شلوار دقیق عمل کنید.

شلوار کتان

به رنگبندی دقت کنید

شلوار کتان یک نوع شلوار کلاسیک است و در دسته شلوارهای نیمه رسمی قرار می گیرد که در مکان ها و موقعیت های گوناگون قابل استفاده است. این نوع شلوار را به راحتی می توان با لباس های دیگر ست کرد.

در ست شلوار کتان با پیراهن مهمترین عنصر رنگ شلوار و تناسب آن با سایر اجزای استایل شما است. تنوع بالای رنگ های شلوار کتان مردانه باعث شده تا این شلوار برای همه ی استایل ها مناسب باشد. در انتخاب رنگ شلوار کتان خود را محدود نکنید. شما می توانید همیشه در حین خرید سراغ رنگ های کلاسیکی بروید که مد هستند و قدیمی نخواهند شد. به طور مثال استفاده از رنگ های اصلی همچون خاکی، مشکی، سفید، سرمه ای و آبی نفتی کار شما را در ست کردن شلوار کتان با پیراهن در رنگ های مختلف راحت می کند.

شلوار کتان مردانه
شلوار کتان آبی نفتی و سورمه ای را می توان به راحتی با رنگ های زیادی پوشید. این رنگ هم برای استایل های رسمی و هم کژوال مناسب است. همچنین برخلاف تصور، بسیار راحت تر از رنگ مشکی می توان آن را با لباس های دیگر ست کرد و یک استایل شیک و خاص داشت.
اگر برای روزهای گرم تابستان به یک لباس خنک نیاز دارید می توانید از شلوار مردانه کتان سفید همراه با رنگ هایی مثل آبی و کرم استفاده کنید تا یک استایل چشمگیر برای خود بسازید.اگر همچنان در مورد ست شلوار کتان با پیراهن دچار ابهام هستید پیشنهاد ما ترکیب رنگ شلوار خاکی با پیراهن سفید و سبز زیتونی است. علاوه بر این ترکیب رنگ های مشکی و سفید، آبی و سفید، لیمویی و خاکی، و ترکیب رنگ های جگری و سبز تیره استایل شیک و زیبایی برای شما خواهند ساخت. 

تناسب را رعایت کنید

نکته مهم در ست شلوار کتان با پیراهن در نظر گرفتن تناسب است. به عنوان مثال پوشیدن تی شرت با شلوار کتان تنگ که نسبت به سایر مدل های شلوار کتان رسمی تر است، چندان انتخاب خوبی نیست. اگر قصد دارید با شلوار کتان یک استایل رسمی برای خود طراحی کنید باید تناسب پیراهن و کفش را در نظر بگیرید. از طرف دیگر مهم است که لباسی که می پوشید سایز شما باشد. همیشه انتخاب شلوارهای مناسب با اندام اهمیت زیادی در داشتن یک ظاهر خوب برای آقایان داشته است.
شلوارهای کتان چسبان همیشه در اولویت بودند اما باید به این نکته هم توجه کنید که لباس و به خصوص شلوار شما نباید بیش از اندازه تنگ یا خیلی گشاد باشد.
شلوار کتان با پیراهن های دکمه دار که درون شلوار قرار میگیرندظاهر خوبی پیدا می کنند و ست شلوار کتان با پیراهن در این استایل ساده تر از آن است که فکرش را کنید.
شما می توانید شلوار کتان را با یک تی شرت یا یک پیراهن استین کوتاه همراه با صندل های تخت و یا هر نوع کفش ورزشی و بوت مردانه ست کنید و برای موقعیت های رسمی از پیراهن دکمه دار یا کت های تک به همراه کفش های چرم، بوت ها و انواع کفش های رسمی مردانه استفاده کنید. حتی شما می توانید با اضافه کردن یک کراوات به این تیپ نیمه رسمی آن را تبدیل به یک استایل رسمی کرده و به جذابیت آن اضافه کنید.
همچنین می توانید از شلوارهای کتان به همراه کت تک در مجالس و مراسم به عنوان جایگزینی برای کت و شلوار رسمی و متداول استفاده کنید. بهتر است در این استایل از کفش های چرم و جیر به همراه یک کمربند ست استفاده کنید. به راحتی می توان از شلوارهای کتان در موقعیت های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد زیرا به شما گزینه های متنوعی برای ست کردن در مراسم های مختلف می دهد.

ست کردن شلوار کتان

کفش مناسب انتخاب کنید

کفش یکی از مهمترین اجزای استایل مردانه است مخصوصا اگر تناسب آن را با شلوار در نظر بگیریم. در واقع ست شلوار کتان با پیراهن تنها بخشی از قضیه است و بخش مهمتر ظاهر شما در گرو ست کردن کفش با شلوار کتان است. درست است که شما به راحتی می توانید شلوار کتان خود را با انواع کفش ها از جمله کفش های راحتی، چکمه، کفش های قایقی، کتانی، صندل و کفش های ورزشی ست کنید اما ترکیب آن با برخی از کفش ها شیک تر و با برخی مدل ها بسیار معمولی تر است و باید در نظر داشته باشید احتمال انتخاب کفش نادرست با شلوار کتان بسیار بالاست.
اگر قصد دارید از کتانی یا کفش ورزشی در استایل خود استفاده کنید پیشنهاد ما این است که رنگ سفید یا مشکی برایتان در اولویت باشند زیرا این رنگ ها با هر رنگی هماهنگ می شوند.

 برای سبک های غیر رسمی می توانید همراه با شلوار کتان مردانه از کفش های قایقی با پیراهن و یا ژاکت کتان استفاده کنید. 

برای استایل های نیمه رسمی می توانید از کفش های بند دار مانند آکسفورد از جنس جیر یا کفش های کالج به همراه شلوار کتان استفاده کنید. پوشیدن شلوار کتان همراه با نیم چکمه می تواند یک ترکیب عالی برای شما بسازد.

کفش مناسب شلوار کتان

شما می توانید طبق سلیقه خودتان از انواع مختلف نیم چکمه مانند چکمه جیر، چرم، چلسی و ... برای داشتن یک تیپ و استایل نیمه رسمی و حتی رسمی بهره بگیرید. چکمه های چلسی برای تیپ های رسمی بسیار مناسبترند.
بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ درست و مناسب برای طراحی یک استایل رسمی و غیر رسمی بسیار موثر است.
به طور مثال اگر قصد دارید یک شلوار کتان خاکی رنگ را برای مراسم رسمی بپوشید بهتر است آن را با یک کفش قهوه ای تیره ست کنید تا رنگ مشکی یا سورمه ای.